Čtyři způsoby, jak překonat toxickou žárlivost

Foto: Freepik

Čtyři způsoby, jak překonat toxickou žárlivost

Existuje několik strategií, které můžete použít k odstranění toxické žárlivosti ze svého života:

Uznejte své pocity

Vaše pocity se vám snaží něco naznačit, takže je neignorujte. "Právě takhle se žárlivost stává toxickou, vystupuje přehnaně a může se stát velmi destruktivní," říká Mark B. Borg Jr., Ph.D. To, že se vám promítne žárlivá myšlenka z vás žárlivého člověka nedělá. Trenérka seznamování a vztahů, Dr. Carol Morganová, navrhuje podívat se na vaše myšlenky co nejobjektivněji a dočasně je přijmout. Doporučuje popřemýšlet, jak se opravdu cítíte a zároveň se zamyslet nad tím, jak chcete reagovat, než uděláte další krok.

Zjistěte příčinu

Každý případ žárlivosti je jedinečný, ale podle Morganové „jsou všechny zakořeněny v jednom základním problému, a to v nespokojenosti sám se sebou.“ Tato nízká sebeúcta obvykle pramení z vašeho dětství. Pokud vám rodiče neprojevili dostatek lásky nebo pokud byli vzorem špatného vztahu, mohly by tyto události ovlivnit váš současný vztah. "Identifikujte bolest, která začala v dětství a nyní se znovu aktivuje ve vašich vztazích," radí Jill P. Weber Ph.D. Pokud jste neurotičtí, majetní a příliš závislí na svém partnerovi, můžete být také více žárliví, říká Gwendolyn Seidman Ph.D.

Komunikujte se svým partnerem

Jakmile zhodnotíte své pocity, promluvte si o nich se svým partnerem. "Není ostuda přiznat, že se vůči svému partnerovi cítíte nejistě nebo že žárlíte“ říká Morganová. Během konverzace se ujistěte, že nikomu nevyčítáte své pocity. „Pokud váš partner dělá něco konkrétního, díky čemu se cítíte nejistě, řekněte mu to. Každý takový partner by vám měl být schopen poskytnout uklidňující vysvětlení. Pokud tak neučiní, musíte vyřešit další problémy. V žádném případě se ale nepokoušejte svého partnera ovládat či ho nějak špehovat, to žádný vztah nikdy nezlepšilo“ varuje Ganel.

Prozkoumejte sami sebe

Pokud žárlivost pochází z vaší nízké sebeúcty, připomeňte si, veškeré vaše kladné a silné stránky! Morganová navrhuje zapsat si své vlastní pozitivní a negativní vlastnosti, přestat se srovnávat s ostatními a milovat se natolik, abyste se nebáli být sami. Doporučuje také navštívit terapeuta, který se bude zabývat jakýmikoli problémy s vaší sebeúctou. Je možné, že nakonec budete muset prozkoumat své předpoklady o vztazích a lidské povaze obecně. „To lepší, ale i to horší se učíme od našich rodičů, a to pozorováním toho, jak se oni chovali ve svých vztazích “říká. Ale naši rodiče samozřejmě nebyli dokonalí a možná jsme od nich získali nějaké nezdravé návyky, které se nyní musíme odnaučit. Nakonec je jenom na vás, abyste tyto pocity vyřešili.

Zdroje: Womenworking.com, unsplush.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář