8 neobvyklých způsobů, jak si zlepšit náladu a duševní zdraví

Foto: Unsplash

8 neobvyklých způsobů, jak si zlepšit náladu a duševní zdraví

Péče o sebe během chaotických časů může připomínat snahu napustit vanu s děravým kbelíkem a rozbitým odtokem - a to se zavázanýma očima.

Pryč jsou doby, kdy úlevu přinášela rychlá procházka parkem nebo jednoduchá mantra. Pandemie nás nutí stát se bojovníky, přičemž na každém kroku dochází k otřesům. Udržet se v dobré kondici je jako práce na plný úvazek.

Vzhledem k povaze toho, co máme před sebou, jsou některé kreativní přístupy - podpořené vědeckými poznatky - opodstatněné:

1. Méně se zajímejte o to, co si kdo myslí.

Toto je hvězdná moudrost obecně a hlavní zásada při pokusech o zavedení nekonvenčních strategií. Je lepší riskovat, že budete vypadat hloupě, než se cítit špatně.

2. Najděte si metaforu, která vystihuje to, čím právě procházíte.

Terapeuti jsou známí tím, že svým pacientům poskytují metafory, které jim pomáhají vysvětlovat jevy, zpracovávat emoce a manévrovat v obtížných situacích. Vytváření abstrakcí nám může pomoci vidět stres z jiného úhlu pohledu, zvýšit naši schopnost ilustrovat naše emoce a prožitky a sdělit naše potřeby.

3. Nevyhýbejte se humoru.

Pokud se občas nedokážete rozesmát, mohlo by to prasknout. Humor je považován za ochranný faktor směrem k odolnosti. Být hloupý a neuctivý může poskytnout potřebné rozptýlení napětí.

4. Přijměte svou podivnost.

Pro začátek doporučuji přečíst si knihu Malí podivíni od Jenny Slateové. Jsem Jenny Slateovou posedlý stejně jako bostonští sportovní fanoušci svými týmy. Její upřímnost, vtip a uměřenost nejenže přesahují, ale podle mého názoru také poskytují solidní inspiraci pro psaní. Zvažte, zda nenapíšete krátký článek o nějakém svém podivně úžasném aspektu, jak to Slateová umí.

5. Navažte konverzaci s úplně cizím člověkem.

Život je trapný, a pandemie to ještě znásobila nošením masek, odstupem a chybějící většinou náznaků, ke kterým jsme měli přístup, když jsme viděli skutečné lidské tváře a lidé se nekrčili, když byli v okruhu 19 metrů od nás. Výzkumy ukazují, že tyto mikrointerakce mohou zlepšit naši náladu a pocit sounáležitosti.

6. Zaposlouchejte se do dětských písniček a zvuků.

Všichni je máme vryté v paměti, a i když je nechcete prolomit na veřejnosti nebo při hovoru na Zoomu, mohou tyto znělky a zvuky vyvolat pozitivní vzpomínky a emoce, které pomohou poskytnout úlevu od veškeré vážnosti dospělého života.

7. Udělejte si pěkný žertík.

Vyvraťte se průměrné kultuře žertíků TikTok a místo toho si vyberte někoho ve svém životě, komu uděláte milé překvapení. Nemusí jít o velké gesto: stačí lepicí vzkaz, vtipný mem, drobný skutek, potvrzení, interní vtip a zábavné vtipné dárky. Dobrá překvapení vyživují naše vztahy a zvyšují morálku odesílatele i příjemce.

8. Vytvořte maketu dojíždění do zaměstnání.

Těm, kteří pracují na dálku, jen málokdo unikne nebezpečí dopravních zácp a odbočujících textařů, ale o důsledné rutině se dá něco říct. Rutiny, rituály a struktura jsou velmi cenné v naší snaze udržet se v rovnováze. Zvažte způsoby, jak vytvořit simulované dojíždění, například procházku před přihlášením, poslech povzbuzující hudby a podcastů nebo zavedení jakýchkoli mini rituálů, které lze denně opakovat, aby se mozek nabil a nabil.

Udržet si duševní zdraví v krušných dobách není snadné. Udržet si tvůrčí šťávy nám může pomoci zavedení netradičních strategií péče o sebe, které vyživují pohodu a pomáhají nám vyhnout se tomu, aby nás nepřetržitý stres rozemlel na prach. Pěstováním úcty a vděčnosti v každodenním životě můžeme pozitivně přispět k dobré pohodě. Začněte tím, že si vyberete jednu z nich, která se vám zdá nejzábavnější a nejlépe proveditelná, a od ní se odvíjí váš repertoár.

Zdroje: psychologytoday.com, Unsplash.com

0 Komentářů

Napište komentář