5 chyb při hubnutí, které mohou zhatit vaše novoroční předsevzetí, a co doporučují odborníci místo nich

Foto: Unsplash

5 chyb při hubnutí, které mohou zhatit vaše novoroční předsevzetí, a co doporučují odborníci místo nich

Výzkumy ukazují, že více než polovina lidí, kteří si dávají novoroční předsevzetí v oblasti stravování a cvičení, je nedodrží a příští rok si znovu dají stejné cíle.

Abyste se každý leden vyhnuli zbytečným dietám, doporučují dietologové vyvarovat se běžných chyb, jako je nadměrné omezování a nárazové diety. Místo toho vám dobré návyky a trpělivost pomohou udržet se na správné cestě.

Nesnažte se "dohnat" požitkářství omezením po svátcích.

Podle Bonnie Taub-Dixové, registrované dietoložky a autorky knihy "Přečtěte si to, než to sníte - od etikety ke stolu", nemusíte během svátků kompenzovat přibírání na váze tím, že se budete výrazně omezovat.

"Největší chybou lidí je pocit, že musí držet opravdu přísnou dietu," řekl Taub-Dix v rozhovoru pro Insider. "Máte právo vychutnat si to, co jíte."

Místo toho se podle ní snažte o flexibilní přístup ke svým cílům. Jídelní deník může být užitečným způsobem, jak prozkoumat svůj vztah k jídlu a zpracovat, jak se cítíte, a zároveň pracovat na zdravé rutině.

Pokud jste již vystresovaní a zaneprázdnění, je méně pravděpodobné, že se vám podaří změnit jídelníček.

Pokud se v současné době potýkáte s velkým stresem, zvažte dietu, která zcela změní váš životní styl, říká Dr. Mark Cucuzzella, profesor na West Virginia University's School of Medicine, jehož výzkum zahrnuje nízkosacharidové diety.

Zaneprázdněnost, nedostatek spánku nebo stresující události mohou znamenat, že máte méně prostředků a podpory, abyste mohli provést dramatickou změnu stravování.

"Pokud nemáte energii a čas na přípravu na úspěch, neuspějete," řekl Cucuzzella dříve pro Insider.

Místo toho se zaměřte na zvládání stresu a ujistěte se, že jste na změnu psychicky i fyzicky připraveni.

Nesnažte se změnit vše najednou

Brigitte Zeitlinová, registrovaná dietoložka a majitelka společnosti BZ Nutrition, řekla serveru Insider, že i ve stresu můžete provést zdravé změny, pokud začnete v malém.

Jedním z jednoduchých řešení je vytvoření rutiny a její dodržování, což může zabránit zavěšení a připravit vás na úspěch.

"Struktura vašeho dne vám pomůže přirozeně zmírnit stres a úzkost a přidat trochu péče o sebe," řekla.

Místo toho, abyste příliš přemýšleli nebo vyřazovali živiny, jako jsou sacharidy a tuky, zaměřte se na zařazení bílkovin a zeleniny.

"Pokud se ujistíte, že při jídle přijímáte bílkoviny a produkty, budete v pořádku. Nebudete muset znát vědecké poznatky a budete se cítit dobře," řekl Zeitlin.

Vyřazení oblíbených potravin není udržitelné

Navzdory všeobecnému přesvědčení se nemusíte vzdát milovaných pochoutek, abyste zhubli.

"Pokud si myslíte, že omezení sacharidů je nejefektivnější, ale uvnitř vás to způsobí smrt, nedělejte to," řekla dříve pro Insider registrovaná dietoložka Georgie Fear.

Vzorovou strukturou, jak se o sebe starat, je pravidlo 80/20: 80 % vašeho jídelníčku tvoří zdravé, výživově hodnotné potraviny a 20 % potraviny, na kterých si pochutnáváte bez ohledu na jejich nutriční hodnotu.

I vysokokalorické pochoutky mají ve zdravém jídelníčku své místo, protože jejich konzumace může pomoci zabránit bezmyšlenkovitému mlsání, uvedl pro Insider Mark Schatzker, autor článků o výživě.

Snaha uspíšit výsledky se může vymstít

Úbytek hmotnosti Taub-Dix řekl, že hubnutí není lineární a je normální, že se na této cestě zastaví. Snaha urychlit věci vyřazením kalorií nebo potravin může vést k vyhoření.

"Nemusíte být přísnější, musíte být trpělivější," řekla dříve pro Insider.

Místo toho se zaměřte na známky pokroku mimo váhu, jako je více energie nebo důsledné dodržování zdravých návyků.

"Nepleťte si stabilitu se stagnací. Stagnace není pokrok. Stabilita je o tom, že si vážíte toho, kde se nacházíte, že si vážíte svého těla v jakékoli fázi," řekl Taub-Dix.

Zdroje: insider.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář