10 domácích prostředků k přirozené úlevě od migrény

Foto: Unsplash

10 domácích prostředků k přirozené úlevě od migrény

Migréna je neurologické onemocnění, které je mnohem víc než jen bolest hlavy a jehož příznaky zahrnují nevolnost, závratě, únavu a zvýšenou citlivost na zvuk, světlo nebo pachy.

Pokud si myslíte, že trpíte migrénou, určitě navštivte svého lékaře nebo specialistu, který vám stanoví správnou diagnózu a vyloučí jiné příčiny.

"Prvním krokem je ujistit se, že vaše bolest hlavy byla řádně vyhodnocena a že byl diagnostikován váš specifický syndrom bolesti hlavy," říká certifikovaný neurolog Thomas Pitts z Hudson Medical + Wellness v New Yorku.

Jakmile zjistíte, že vaše bolest je způsobena migrénou, můžete podniknout kroky k jejímu zmírnění. Zde je několik domácích prostředků, které pomáhají léčit některé příznaky migrény.

1. Přidejte hořčík

Přidání hořčíku Podle Americké nadace pro migrénu může doplněk stravy v dávce 400 až 500 miligramů denně pomoci předcházet migrénám. Doplněk stravy může zabránit výskytu aury, což je druh smyslové poruchy, a také citlivosti na světlo a hluk.

Pokud jste těhotná nebo plánujete otěhotnět, udržujte dávku na 400 miligramech. Průjem a křeče v břiše jsou nejčastějšími nežádoucími účinky užívání hořčíku.

2. Užívejte vitamin B2

Malá studie z roku 2015 zjistila, že 400 miligramů vitaminu B2 denně snižuje frekvenci a závažnost migrén s minimálními vedlejšími účinky ve srovnání s valproátem sodným.

K úplnému pochopení toho, jak vitamin B2 zabraňuje migréně a zda je účinný pro celou populaci, je zapotřebí dalšího výzkumu, protože současné studie jsou omezené a malé.

3. Mít kofein

Některé studie zjistily, že kofein může pomoci při léčbě migrény. Přehled z roku 2019 však zjistil, že chronický příjem kofeinu zřejmě zvyšuje pravděpodobnost migrény - Clevelandská klinika doporučuje zejména omezit se na 150 až 200 miligramů kofeinu denně.

Nakonec je třeba provést další studie, aby se zjistilo, zda kofein může pomoci při migréně, proto je důležité poradit se s lékařem, zda je pro vás tato léčba vhodná.

4. Používejte horké nebo studené léky

Podle Mayo Clinic může působení tepla nebo chladu pomoci zmírnit migrénu.

Podle malé studie z roku 2013 zmražený zábal na krk při nástupu migrény významně snižuje bolest. Přiložení nahřívací podložky na hlavu nebo krk může také pomoci uvolnit svaly, což může zmírnit napětí a samotnou migrénu.

5. Cvičení jógy

Podle studie z roku 2015 může přidání jógy k několika dalším přírodním prostředkům přispět ke snížení četnosti, trvání a závažnosti migrény.

6. Vyhněte se světlu

Vzhledem k tomu, že migréna zvyšuje citlivost na světlo a zvuk, doporučuje Mayo Clinic relaxovat v tmavé a tiché místnosti. Pokud můžete, snažte se spát.

7. Pravidelné cvičení

Pravidelné cvičení může pomoci snížit riziko migrény tím, že snižuje úzkost, depresea obezity, uvádí Mayo Clinic. Informujte se u svého lékaře, jaké typy cvičení doporučuje a jak často.

8. Více spánku

Pokud trpíte migrénou, je důležité dobře spát, protože nedostatek spánku může vyvolat záchvat.

Kvalitní spánek je podmíněn tím, že každý večer chodíte spát ve stejnou dobu, každé ráno se probouzíte ve stejnou dobu a máte klidný a pohodlný prostor pro spánek.

9. Zvažte mátový olej

Studie z roku 2010 zjistila, že mentol obsažený v mátě peprné je bezpečnou a účinnou léčbou migrény bez aury. Při prvních příznacích migrény naneste na čelo a spánky.

10. Užívejte melatonin

Melatonin je hormon, který napomáhá cirkadiánnímu rytmu, takže se v noci cítíte unavení a přes den jste bdělejší.

Studie z roku 2010 zjistila, že pacienti s migrénou mají abnormálně nízké hladiny melatoninu. Výzkum naznačuje, že užívání doplňku melatoninu - až 3 mg denně - by mohlo pomoci při migréně.

Běžné spouštěče migrény

Veďte si deník migrény, abyste zjistili, jaké jsou vaše spouštěče a mohli se jim vyhnout. Když dostanete migrénu, zapište si datum, čas, co jste dělali, příznaky, co jste jedli a jak jste spali.

Podle Mayo Clinic patří mezi nejčastější spouštěče migrény:

Kdy navštívit lékaře kvůli migréně

Pitts říká, že v případě migrény je třeba vyhledat lékařskou pomoc:

Tyto příznaky spolu s migrénami mohou naznačovat něco závažnějšího, například mrtvici, kterou by měl vyloučit neurolog.

Podle Jessicy Ailaniové, neuroložky a ředitelky centra pro bolesti hlavy MedStar Georgetown Headache Center v nemocnici MedStar Georgetown University Hospital ve Washingtonu, DC, mohou některé volně prodejné léky pomoci zmírnit mírné až středně silné migrény, například aspirin, paracetamol, naproxen a ibuprofen. Vylučovací proces vám pomůže určit, které léky jsou pro vás nejvhodnější.

Domácí prostředky proti migréně nejsou vždy dostačující. Pitts říká, že některé vynikající léky na migrénu mohou pomoci. Podle Americké nadace pro migrénu patří mezi léky určené pro migrénu triptany, například sumatriptan, zolmitriptan a rizatriptan. Když tyto léky nezabírají, lékaři se obracejí na námelové alkaloidy, jako je Migrinal nebo Ergomar.

Mezi další léčebné postupy patří měsíční a čtvrtletní injekce, nervové blokátory, botox a doplňkové infuze. Pokud u vás přírodní prostředky nezabírají, navštivte svého lékaře. Společně byste měli být schopni najít lék, který funguje.

Poučení pro zasvěcené

Migrénu můžete často zvládnout nebo jí předejít pomocí domácích prostředků.

Podle Pittse jsou třemi nejvýznamnějšími přírodními prostředky proti migréně dobrá spánková hygiena, pravidelné cvičení a každodenní užívání hořčíku a vitaminu B2.

Jednou ročně navštivte svého poskytovatele primární péče a nechte se preventivně vyšetřit, abyste vyloučili jiné zdravotní problémy, říká Pitts.

Zdroje: insider.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář